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Dienstag, 20. Juli 2021

die von China gebaute "Peljesac" Brücke wird in Kroatien bis Oktober fertig gebaut

EU zahlt, China baut: Pelješac-Brücke >

Croatia: Pelješac bridge structure rises above sea levels

Croatia: Pelješac bridge structure rises above sea levels

Pelješac Bridge contractors China Road and Bridge Corporation (CRBC) have completed 65 % of the work on the bridge which will connect the Pelješac peninsula with the Croatian mainland.

“The Chinese have so far done 65 % of the work on the bridge. The current realisation on that project amounts to 1.3 billion kuna out of a total of 2.08 billion as contracted,” daily Večernji list writes.

There are currently 543 workers on the construction site, of which 144 are technical and support staff and the rest are workers, engineers and sailors on ships.

At the end of February, 49 out of a total of 165 segments of steel span structure had been installed on the bridge. In mid-February, a segment with a total length of 52 meters and weighing 581 tons was placed between the sea pillar S3 and the land S2.

By the end of last month, according to Croatian Roads Company, all-steel piles on the Pelješac Bridge had been driven in and concreted, and all work on the construction of headboards, columns and pylons had been completed. The pillars are 38 to 54 meters high, and the pylons on the six central pillars are 40 meters high.

According to plans of the bridge contractor China Road and Bridge Corporation (CRBC), the completion of the installation of the last segment is scheduled for early October this year.

This will not conclude works on the bridge, with the final works expected to last until the end of the year.

The whole project, including the access roads, should be completed before the 2022 tourist season.

Along with the good implementation of this project, in neighbourly Bosnia and Herzegovina dissatisfaction exacerbated once again, this time by Croat member of the BiH tripartite Presidency Željko Komšić. In an interview on Monday, he said that Bosnia and Herzegovina had the right to file a lawsuit against Croatia at the International Tribunal for the Law of the Sea in Hamburg over the construction of the Pelješac Bridge. https://balkaneu.com/croatia-peljesac-bridge-structure-rises-above-sea-levels/

1 Kommentar:

  1. Auf dieser Umgehungsstraße wird ein ganzes Land umfahren
    von Konrad Fischer
    21. August 2021
    Pelješac-Brücke: Chinas Seidenstraße auf dem Balkan. Quelle: LiveEO/Skywatch

    Pelješac-Brücke: Chinas Seidenstraße auf dem Balkan.
    Bild: LiveEO/Skywatch

    Die Pelješac-Brücke war nicht gerade unstrittig: Das Projekt wurde von der EU finanziert. Europäische Baufirmen wurden trotzdem enttäuscht, denn den Zuschlag erhielt ein chinesischer Staatskonzern. Viel entscheidender: Ein Land verliert so auf einen Schlag den Kontakt zu Europa, zeigen Satellitenbilder. „Wirtschaft von Oben“ ist eine Kooperation mit LiveEO.

    Für sich betrachtet ist die weiße Brücke, die sich da seit einigen Wochen durch die Inselwelt der Adria spannt, ein mäßig beeindruckender Bau. 2400 Meter ist die Pelješac-Brücke lang, 400 Meter kürzer als die Verbindung zwischen der Insel Rügen und dem deutschen Festland, nicht wesentlich größer als die längste Rheinbrücke bei Duisburg. Selbst die längste reine Fahrradbrücke in der niederländischen Provinz Zeeland zählt doppelt so viele Meter wie das kroatische Bauwerk.

    Dennoch hat die Eröffnung der Brücke für viel Aufsehen gesorgt, aus gutem Grund: Die Verbindung zwischen dem kroatischen Festland und der Halbinsel Pelješac ist Teil der wohl ungewöhnlichsten Umgehungsstraße der Welt. Keine Stadt und kein Naturschutzgebiet wird hier umfahren, sondern gleich ein ganzes Land: Bosnien-Herzegowina.

    Der Blick auf eine Karte Kroatiens macht gleich den Anlass des Baus klar. Als immer schmaler werdender Streifen zieht sich das Territorium des Staates entlang der Adriaküste nach Süden bis zum äußersten Punkt Dubrovnik. Kurz vor dem beliebtesten Touristenziel des Landes aber reißt die Verbindung ab: Ein kaum 14 Kilometer langes Loch tut sich auf: die Bucht von Neum, einziger Zugang Bosniens zum Mittelmeer.


    https://www.wiwo.de/technologie/wirtschaft-von-oben/wirtschaft-von-oben-120-kroatien-auf-dieser-umgehungsstrasse-wird-ein-ganzes-land-umfahren/27534524.html?utm_source=pocket-newtab-global-de-DE

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